Rautatieliikenteen tulevaisuus. Hybridiveturi

Ympäristön vaatimukset kasvattavat energian säästötarpeita, joka johtaa energiatehokkaan rautatieliikenteen kasvuun. Hybridiveturin tarvitsema energia otetaan ajojohdosta sähköenergiana, mikä mahdollistaa uusiutuvan energian käyttämisen energian tuotannossa. Diesel voimayksikössä käytetään uusiutuvia biopolttoaineita, jolloin päästään lähemmäksi hiilineutraalia liikkumista. Lisäksi keräämällä jarrutusenergia talteen, joko syöttämällä takaisin verkkoon tai lataamalla superkondensaattorit pääsemme mahdollisimman pieneen energian kulutukseen

Yleismaailmallinen trendi digitalisoinnin kasvussa vaikuttaa myös raideliikenteessä esimerkiksi ennakoivan huollon ja kunnonvalvonnan lisääntymisenä. Nykyinen tehoelektroniikka ja ohjausjärjestelmät ovat digitaalisia ja siten helposti liitettävissä tietoliikennejärjestelmiin. näin saavutetaan lyhyemmät kuljetusajat ja eliminoidaan vikaantumisen aiheuttamat liikennekatkokset raiteilla.

Automaatio- väylä ratkaisut mahdollistavat paitsi vianhaun paranemisen, nopeuttamisen ja myös paremman ennakkohuollon. Lisäksi väyläratkaisut vähentävät merkittävästi ohjauskaapeleiden määrää ja siten myös valmistustuntien määriä. Parantaen myös luotettavuutta vähenevien sähköliitosten muodossa ja pienentäen siten esiintyviä häiriöitä parantaen niiden paikallistamista. Etähuolto on helppo toteuttaa mobiililaajakaistojen avulla ethernet:iä käyttäen.

Yhteystiedot
Suomen
Kiskokalusto
Tehdas Oy

Osoite

HYVINKÄÄ

Puhelin.

+358 40 537 5726



captcha
(Kirjoita viereiset kirjaimet)